Перші ознаки майбутньої адмінреформи вже відчутні – Тернопільську область ігнорують навіть у пасажироперевезеннях

Той, хто цього літа їздив чи тільки збирається у відпустку, був шокований тим, як важко купити квитки на потяг. Причому не тільки у напрямку курортної зони, а й до столиці. Найбільше потерпають держслужбовці та підприємці, рішення про термінову робочу поїздку в котрих інколи приймається за день-два. Згодом до цієї категорії масово додадуться студенти. Люди у паніці: що відбувається?

У зв’язку з надуманою збитковістю і нібито переходом на денний графік руху потягів з 27 травня скасовано 14 пар нічних потягів на Львівському напрямку, 10 пар із яких курсували через Тернопіль. Також “Укрзалізниця” скасувала два з трьох нічних потягів за маршрутом Київ-Львів. Зміни, як уже повідомляли мас-медіа, пов’язані із введенням швидкісного руху з Києва на Львів, Харків, Донецьк і Одесу завдяки корейським поїздам «Хюндай», а також за іншими напрямками руху завдяки поїздам «Шкода».

Цей задекларований нинішньою владою начебто перехід до нової форми сучасних пасажирських перевезень насправді таїть у собі серйозну загрозу для тернополян. Насамперед, від початку літа жителі нашого міста не можуть ані добратися до столиці (вже не кажучи про те, щоб бути там вранці, а взагалі – у будь-який час), ані дістатися звідти додому. У касах залізничного вокзалу відповідь стандартна: квитків немає ані плацкартних, ані купейних, ані СВ. Час, коли пасажир, котрий завчасно купував квитки, міг обрати між нижньою полицею в купе і верхньою боковою у плацкарті, в залежності від наявних у нього коштів, сьогодні здається казково-утопічним. По-друге, швидкісні поїзди, що курсують зі Львова до Києва та коштують удвічі дорожче для пасажира, оминають Тернопіль. Тобто, щоб потрапити до столиці, нам спершу потрібно дістатися за 130 кілометрів до Львова, а звідти, за половину місячної зарплати, – до столиці.

Але й тут не все так просто. “Людям треба зранку бути в Києві, і що робити? – обурений голова Львівської профспілки залізничників Петро Дранівський. – А візьмем ми ці хюндаї, які прибувають о 13.00 Що можна після обіду робити в столиці? Тільки каву пити!” Він написав вже три листи керівництву залізниці і два – прем’єр-міністрові.

Я переконаний, що проблема із квитками створена штучно і з певною метою. По-перше, нізвідки з’явилися десятки маршруток, які ледь не щогодини курсують до Києва. Хто дав їм на це дозвіл і хто знімає «вершки» з їхньої діяльності? Таємниця… По-друге, Тернопіль свідомо виключили зі списку міст, через яке курсування поїздів на Київ обов’язкове. Чи не тому, що влада уже не бачить нас обласним центром?

Ось так потроху Тернопіль перетворюють у велике село, у майбутній райцентр котроїсь із сусідніх областей. Бо чи багато райцентрів можуть похвалитися тим, що у них зупиняються столичні потяги? Одиниці! Чи бачили ви хоч один новомодний «Хюндай» чи «Шкоду», що проїхав повз наш залізничний вокзал? Теж ні.

Тому я хочу знову звернути увагу тернополян на те, як тишком-нишком за їх спинами триває кропітка робота по ліквідації Тернопільщини як області. Я готовий до останку відстоювати її збереження і цілісність і закликаю усіх вас не бути байдужими і підтримати мене у цьому питанні. Бо залишившись осторонь, ми ризикуємо втратити головне – нашу маленьку, але таку рідну нам Батьківщину!