Проблема з квитками на київські поїзди – на особистому контролі у Віталія Максимова

Віталій Максимов взяв на особистий контроль проблему із купівлею квитків на поїзди, що прямують до столиці і назад. Насамперед, особисто переконався, що придбати квиток у вагон будь-якої комфортності дійсно практично нереально. «У нас квитки викупляють на 45 діб наперед, – із сумом зазначила йому касир і порадила: – Вам легше буде дістатися до Києва маршруткою».

Що цікаво, поряд із виникненням проблеми із продажем квитків на потяги, одразу з’явилося безліч мікроавтобусів, які ледь не щогодини курсують від готелю «Тернопіль» та залізничного вокзалу до Києва і назад. Знайти вільне місце, щоб дістатися до столиці, там взагалі не проблема. Ціна – адекватна, але про жоден комфорт і мріяти не доводиться, адже 8-годинний маршрут пасажир долає, сидячи у незручному кріслі з підібганими ногами.

Однак і таке сумнівне, але бодай альтернативне задоволення опинилося під загрозою. Минулого тижня Державтоінспекція на виконання наказу№331 Мінінфраструктури від 20 червня 2012 року взялася за перевірку нелегальних перевізників, а особливо тих, хто зараз возить пасажирів до Києва. Згідно наказу, кожен водій повинен мати договір із замовником.  У ньому зазначаються дані водія, замовника, поіменний список пасажирів, марка та модель транспортного засобу. Перевізник повинен мати документ про технічну справність транспортного засобу та сертифікат на перевезення пасажирів. При перевезенні маршрутом протяжністю понад 500 км повинно бути два водії. Перевізник повинен надати графік руху, пункти зупинки, місце відправлення та прибуття, а також інформацію напередодні виїзду у транспортну інспекцію. Усі транспортні засоби, що здійснюють міжміські пасажирські перевезення, мають бути в обов’язковому порядку обладнані тахографами, які фіксуватимуть швидкість, кілометраж, час роботи і відпочинку водіїв. Виходить, щоб працювати у правовому полі, нерегулярним перевізникам доведеться укладати договір з кожним пасажиром. Зробити це на практиці практично неможливо, адже поки водій сформує необхідний пакет документів, уже ніхто нікуди не поїде. Таким чином перевізники змушені або працювати у правовому полі, або ж припиняти свою діяльність. Але водночас частка нелегалів у транспортному ринку області складає 30%, і чи зможуть легальні автобуси задовольнити потреби усієї кількості пасажирів після зникнення недобросовісних конкурентів?

Чи вдасться відновити нормальні і звичні пасажироперевезення через Тернопіль, Віталій Максимов вирішив з’ясувати у начальника ВП «Тернопільська дирекція залізничних перевезень» Віталія Савчука.

– На жаль, чиновник перебуває у відпустці до 15 серпня, – каже Віталій Максимов, – а тому нашу зустріч із цих наболілих питань доведеться відкласти на 2 тижні. Я дуже хвилююся, чи проблему вдасться вирішити до вересня, адже тернополяни, які навчаються у Києві, просто не зможуть відвідувати рідний дім так часто, як би їм це хотілося…

Тим часом повідомляємо, що наразі доїхати до Києва із Тернополя можна лише сімома поїздами: № 82, № 50, № 8, № 74, №16, № 212, №144. Якщо хтось має бажання добиратися до столиці зі Львова, це можна зробити (щоправда, за дорогу ціну) денними швидкісними поїздами “Hyundai Rotem” №157/158, №159/160, №169/170 сполученням Київ – Львів – Київ.

Львівська залізниця наразі стверджує, що зміни у графіку та скасування деяких поїздів – це вимушений крок, адже значна частина вагонного парку вже вичерпала свій ресурс і підлягає списанню. «Такі вагони не можуть бути включені у склад поїздів, адже вони несуть загрозу безпеці руху та безпеці пасажирів», – кажуть посадовці. То чи не краще було мільйони доларів, витрачені на нікому не потрібні «швидкісні» потяги, витратити на ремонт чи заміну вагонного парку? Питання риторичне, бо штучно створена проблема із квитками не має під собою жодного підґрунтя чи адекватного пояснення. І Віталій Максимов обіцяє розібратися, хто і чому за цим стоїть.